Kvalitní matrace pro jednolůžkové postele

Na kvalitě matrace závisí kromě délky hlubokého spánku i odstranění problémů s páteří a klouby a dokonce i s otoky končetin nebo oslabenou imunitou.
blondýna s pc v posteli

Na matraci opravdu záleží nejvíce

Odborníci na zdravý spánek se jednoznačně shodují na tom, že i kdybyste položili velmi kvalitní matraci na tvrdou podlahu a spali na ní několik měsíců, bude se vám spát mnohem lépe, než na špatně zvolené matraci umístěné na velmi kvalitních lamelových  roštech. Zatímco rošty lze zakoupit i za nižší cenu a nepředstavují takový problém, u matrací to neplatí.
Neměli byste ji tedy pořizovat z hypermarketu, takové jsou určeny spíše pro občasné přespávání, jen jako dočasné řešení. Uvědomte si rovněž, že na vašem výběru závisí rozhodnutí na dalších deset, patnáct, možná i dvacet let.
závěs na okně
Tvrdost – nezáleží příliš na tom, zda půjde o výrobky určené pro jednolůžkové postele, nebo manželská dvojlůžka, podstatná je především tvrdost podložky, na kterou budete každý den ulehat. Při této volbě se rozhodujte i v závislosti na tom, zda spíte na boku nebo na zádech, či spíše na břiše. U spaní na boku je lepší měkčí materiál, než při polohách na zádech a na břiše.
Věk – zde platí přímá úměra – čím je člověk mladší, tím více preferuje tvrdší povrch. U starších lidí, zejména seniorů, se tkáně hůře prokrvují a regenerují a vyžadují spíše měkkost na dotek. Tkáně jsou také méně pružné a v tomto případě nejvíce trpí zejména pokožka a podkoží.
Materiál – většina výrobců produkuje sendvičové nebo kusové výrobky z polyuretanu označovaného jako studená nebo líná pěna. Studená pěna je tvarově stálá, má velmi dlouhou životnost, je značně pórovitá a vzdušná a dobře tepelně izoluje. Může mít různou tuhost, tu nejvhodnější je v ideálním případě doporučováno vyzkoušet přímo v kamenné prodejně. Velmi oblíbeným materiálem je tzv. líná pěna – výborně se přizpůsobí tvaru tělesných partií a udržuje je ve stabilní poloze na lůžku. Díky své příjemné měkkosti se není třeba tolik otáčet v průběhu spánku, na tělo nepůsobí příliš velký tlak, což přispívá i k lepší regeneraci a funkci krevního oběhu.

3.8
05