Co je třeba opravit po koupi ojetého auta

 Koupě ojetého auta znamená teprve začátek výdajů. V první řadě je potřeba ihned po koupi auto nechat zkontrolovat odborníkem. I když technický stav auta a jeho historii prověříte ze všech stran, jisté věci se s určitostí zjistit nedají.

výměna brzdového kotouče


Rozhodně nešetřete na výměně rozvodového řemene, pokud ho daný model má. I kdyby vás předchozí vlastník ujišťoval, že jej nedávno vyměnil, těžko to ověříte. A i kdyby, tak nikdy nevíte,jestli byly vyměněny všechny součásti, o kvalitě použitých materiálů ani nemluvě. Této soustavě také neprospívá dlouhé stání, které je časté v případě aut z bazarů.


Minulost auta se vždy odráží na jeho stavu, s velkou dávkou jistoty lze tvrdit, že v malých a městských autech bude potřeba odstranit důsledky jízdy na krátké vzdálenosti. U SUV pro změnu bude nutné nechat zkontrolovat pohon všech čtyř kol. MPV jsou obvykle intenzivně používaná a při vysokém počtu najetých kilometrů počítejte s mechanickým opotřebením mnoha součástí.


Městská auta jsou nejčastěji vybavená zážehovými motory, takže se jich netýkají problémy typické pro vznětové jednotky. Obvyklé provozní podmínky tohoto typu aut se projevují i v typických závadách jako je: spojka- zatěžuje ji jízda v zácpách, startér- časté startování, tlumiče, kterým nesvědčí výmoly, tramvajové koleje a obrubníky.
stodola za autem


SUV provozovaná převážně ve městě mají ty samé závady jako městská auta o, kterých jsme psali výše. Navíc se jich týká vymlácený podvozek nebo poškrábaný lak. Auta, která jezdí větší vzdálenosti, mohou vyžadovat výměnu spojky s dvouhmotovým setrvačníkem nebo brzdové soustavy.

Opravy typické pro MPV je výměna dílů, které běžně podléhají opotřebení při vysokém nájezdu kilometrů: vstřikovače, oprýskaný lak na předním nárazníku, vinuté pružiny, které jsou často přetěžovány velkým nákladem. Proto je vždy po koupi auta na místě si jej nechat řádně zkontrolovat odborníkem.