Jak ovlivnit malé děti technikou

Technika, potažmo technické hračky jsou dnes součástí dětských hraček, vlastně celého jejich dětství. Zatímco naši tátové absolutně neměli ani páru co je to počítač, mobilní telefon nebo tablet a znali spíše šroubky a matičky, dnešní děti jsou jiné. Nemůžeme se na ně zlobit, ony za to nemohou!
letící dron

Technika je i počítat, regulace je na nás!

Nemá absolutně žádný smysl, snažit se děti nějak odvrátit od techniky, úplně jim jí zakazovat, nebo se snažit chovat, jako kdyby nebyla. To by byl holý nesmysl. Přesně naopak, je dobré mít vše pod dohledem. Co by asi tak bylo dobré vědět a dělat:
•  Dopřát dětem počítač, ale tak, aby jim tahle technika nezaplnila veškerý jejich volný čas. Takové děti se pak třeba mohou obtížně vyjadřovat, mají komunikační problémy a odvyprávět například krátký příběh, může být velkým problémem. 

•  Děti také mohou být kvůli tomu, že se věnují pouze počítačovým hrám, obézní. Z toho plyne hned několik nepříjemných aspektů, které pak mohou děti negativně ovlivňovat. Tím základním jsou samozřejmě zdravotní problémy, které dětem hrozí. A dalším pak může být i to, že se jim děti za to, jak vypadají, smějí. I když dnes je bohužel tolik dětí obézních, že by se museli kolikrát smát celý den.
nadšené děti z notebooku
•  Takové děti také bývají nešikovné manuálně. Když nic jiného nedělají, než mačkají počítačové klávesnice, nedokáží pak ani chytit balón nebo přitlouct hřebík.
 
Samo za sebe hovoří i to, že podle odborných statistik je jasné, že se poměrně hodně zvýšil počet dětí, které jdou do první třídy a mají velmi výrazné a stále častější problémy s mluvením, tedy problémy logopedické.
 
Důvodem, proč se například malé děti učí techniku s papírem a tužkou v ruce, místo toho, aby hned začali používat počítač, jsou tedy nasnadě. Moderní technologie a technika nám jistě usnadňují život, alenezapomínejme ani ta tu tužku s papírem, vyprávění si a čtení pohádek, nebo montování autíček třeba z Merkuru. Jinak se z nás stanou roboti.
 

Jak ovlivnit malé děti technikou
2 (40%)1