Komunikujeme se státní správou

    Začátkem července letošního roku se spustil obrovský projekt. Kdo si půjde zažádat na úřad o nový občanský průkaz, tak by ho měl již obdržet s čipem a ten umožní bezproblémovou elektronickou identifikaci. Nebudeme si nalhávat, že to by mohlo skutečně ušetřit nejen náš čas, ale navíc i klidnější vybavení. Lidé by nemuseli být tak moc nervózní, jako je tomu doposud. Je pravdou, že některé instituce již tento přístup zavedly a vcelku shledal kladný dopad. Ani nepožadují elektronický občanský průkaz. Pravdou je, že jsou zabezpečeny jiným způsobem.
    kancelářská porada

    Vyřizujeme úřední věci on-line

    Potřebujeme nutně výpis trestního rejstříku, zjistit zdali něco dlužíme na pojištění nebo další náležitosti, které se zkrátka bez prokázání totožnosti neobejde. Doposud jsme neměli jinou možnost, než se vypravit na úřady osobně. V některých případech to znamená docela problém, pokud jsou vzdáleny několik desítek kilometrů od domova. Elektronická komunikace skutečně usnadní přístup a ušetří čas. Od července nám totiž stát umožňuje, díky nově zřízenému portálu eIdentita.cz komunikovat se státní správou elektronickou cestou. Prozatím je to snad s pouze pěti poskytovateli, ale má jich být až ke čtyřiceti. Poskytovatelé ale potřebují mít jistotu, že údaje sdělují oprávněné osobě, tudíž se klienti budou muset prokázat důvěryhodným identifikačním prostředkem. A to právě nový občanský průkaz s čipem bude zvládat v naprosté pohodě. Ačkoliv se tu nabízí i možnost přihlášení pomocí uživatelského účtu národní identity.
    nápoje pracovnice na pc

    Registrace není jediný krok

    Registrace sama o sobě není složitá, pouze se vyplní základní formulář s údaji, které bude přihlášení po nás vyžadovat, to je včetně autorizačního SMS kódu. To nám ale zase tak moc nepomůže, to se přihlásíme pouze jako aktivní uživatelé „Portálu národního bodu.“ Můžeme si ale jen tak změnit heslo nebo jiné náležitosti. Pokud potřebujeme využívat naplno on-line služeb, které máme na dosah ruky, budeme muset dojet na nejbližší pobočku CzechPointu. U přepážky by vám měla odpovědná osoba pomoci se zprovozněním on-line služeb a poskytnout základní informace. Zároveň je třeba počítat se založením datové schránky, ale to není také vůbec nic složitého. Poté již není problém komunikovat s úřady z pohodlí svého doma, klidně i s kávou v ruce.


    Jak bude reklama vypadat?
    -
    Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
    Zobrazit formulář pro nákup