LaFerrari, Porsche Spyder, BMW i8 – autoskla mají z Hořovic

Nejrychlejší sériově vyráběný vůz světa Ferrari LaFerrari, Elektrikou poháněný supersport BMW i8 ale také Porsche 918 Spyder. Všechny tyhle supervozy pojí jedno jediné slovo: Hořovice. Právě z tohoto městečka, které nemá snad ani sedm tisíc obyvatel, pocházejí skla na tyto luxusní značky vozu. Nachází se zde totiž závod francouzské firmy Saint-Gobain Sekurit, v němž pracují čeští skláři z Berounska. Jedná se o čelní autosklo široké necelé čtyři milimetry.
BMW i8
Čtyřmilimetrová ochranná autoskla
V Hořovicích se vyrábějí autoskla na ty nejluxusnější vozy na světě. Služby firmy Saint-Gobain, pocházející z francouzského Lyonu, zde využívají největší a nejbohatší automobilky světa, zodpovědné za nejrychlejší, nejceněnější a nejdražší vozy světa. Tabulku všech těchto kategorií vede evropská automobilka Ferrari, z těch zaoceánských je to americký Rolls-Royce.

Tenčí než standardní autoskla
Všechny tyto vozy mají autoskla o tloušťce jednoho a osmi desetin milimetru z vnější strany a z té vnitřní jedna celá čtyři desetiny milimetru. Mezi nimi se nachází ochranná fólie, která má tloušťku osm desetin milimetru.

Toto sklo je o dvanáct procent tenčí než skla v obyčejných vozech. Jsou lehčí, a například u vozu LaFerrari ušetří až jedno a půl kilogramu. Supersporty jsou na tíhu auta velice citlivé a každý gram navíc je nevýhoda. Sklo ale také musí dodržet standardní bezpečností pravidla proti rozbití při jízdě, jako je například štěrk či pták.
porsche 918 spyder
Výroba autoskla:
1. Tabulkové sklo se nařeže a nabrousí do požadovaného tvaru
2. Skládá se ze dvou kusů, z nichž jeden je tlustší
3. Po důkladném omytá skel se nalepí černé plochy
4. Oba kusy skla se vypálí v sedmi stech stupních celsia
5. Mezi oba kusy se vloží fólie
6. Z prostoru mezi skly se vysaje vzduch
7. Pak následují vizuální kontroly