LaFerrari, Porsche Spyder, BMW i8 – autoskla mají z Hořovic

Nejrychlejší sériově vyráběný vůz světa Ferrari LaFerrari, Elektrikou poháněný supersport BMW i8 ale také Porsche 918 Spyder. Všechny tyhle supervozy pojí jedno jediné slovo: Hořovice. Právě z tohoto městečka, které nemá snad ani sedm tisíc obyvatel, pocházejí skla na tyto luxusní značky vozu. Nachází se zde totiž závod francouzské firmy Saint-Gobain Sekurit, v němž pracují čeští skláři z Berounska. Jedná se o čelní  autosklo široké necelé čtyři milimetry.
pohled na výfuk Ferrari
Čtyřmilimetrová ochranná autoskla
V Hořovicích se vyrábějí autoskla na ty nejluxusnější vozy na světě. Služby firmy Saint-Gobain, pocházející z francouzského Lyonu, zde využívají největší a nejbohatší automobilky světa, zodpovědné za nejrychlejší, nejceněnější a nejdražší vozy světa. Tabulku všech těchto kategorií vede evropská automobilka Ferrari, z těch zaoceánských je to americký Rolls-Royce.

–          Tenčí než standardní autoskla
Všechny tyto vozy mají autoskla o tloušťce jednoho a osmi desetin milimetru z vnější strany a z té vnitřní jedna celá čtyři desetiny milimetru. Mezi nimi se nachází ochranná fólie, která má tloušťku osm desetin milimetru.
dáma s křídly, znak Rolls Royce
Toto sklo je o dvanáct procent tenčí než skla v obyčejných vozech. Jsou lehčí, a například u vozu LaFerrari ušetří až jedno a půl kilogramu. Supersporty jsou na tíhu auta velice citlivé a každý gram navíc je nevýhoda. Sklo ale také musí dodržet standardní bezpečností pravidla proti rozbití při jízdě, jako je například štěrk či pták.
Ferrari v autosalonu
Výroba autoskla:
1.       Tabulkové sklo se nařeže a nabrousí do požadovaného tvaru
2.       Skládá se ze dvou kusů, z nichž jeden je tlustší
3.       Po důkladném omytá skel se nalepí černé plochy
4.       Oba kusy skla se vypálí v sedmi stech stupních celsia
5.       Mezi oba kusy se vloží fólie
6.       Z prostoru mezi skly se vysaje vzduch
7.       Pak následují vizuální kontroly

4.7
04