Správná optimalizace obrázků na webu

Co vidíte jako první, když přejdete na jakýkoli web, blog či e-shop? Samozřejmě, že nějakou fotku. Díky nim můžete vybudovat velmi atraktivní design a důvod, proč by se uživatel u vás měl zdržet. A ideálně si i něco přečíst nebo nakoupit. Optimalizovat fotografie je tak naprostou nezbytností.

stejná fotka na monitoru a hrnku

Důvodů je ale hned několik. Za prvé, náš mozek dokáže vnímat až 90 procent informací, pokud jsou vizuálního rázu. Až 30 procent lidí používá k prohlížení stránek smartphony, pro které velké formáty nejsou ideální. I když to dříve bylo jedno, teď jde o zásadní věc. A když vymazlíte popisy, pomůžete vyhledavačům s nalezením toho, co nabízíte. Vylepšíte tak své SEO.

 

Ideální velikost

Součástí úspěšné optimalizace jsou i technické parametry. Základem je samozřejmě dobrá kvalita. Jenže ta většinou znamená přílišnou velikost. Až se budete rozhodovat a vybírat, rozhodně nechoďte přes 2000px. Nejlepší velikostí je maximálně rozměr 1024px na šířku. Větší skutečně nepotřebujete, i když si to možná myslíte. Pamatujte ale na to, že lidé si vás prohlížejí i na telefonu.

foto telefonní budky

Zobrazení musí být rychlé, proto myslete i na velikost souboru. Existují šikovné nástroje, které zkomprimují obrázek např. z 500 kB na 68 kB bez toho, aniž byste to poznali na kvalitě. Využít na to můžete Tinypng.com, kde můžete zmenšit i několik souborů najednou.

 

A co s formátem?

Formát je velmi jednoduchý. Na výběr máte JPG, PNG, GIF anebo vektorové SVG. Tyto jsou i obecně nejpoužívanější, proto zajisté nebude problém se k nim dostat. To, jak fotku uložíte je také důležité. Jak pro funkčnost, tak pro vyhledávač.

 

Vyplňte všechny kolonky

Popisy a titulky nemusíte brát až tak vážně, ale vyhledávač se podle nich řídí. Copywriteři navíc mají skvělou příležitost si ještě víc pohrát s textem. Alternativní popisek (ALT) je jedním ze základů online marketingu. Během vyplňování nezapomeňte na klíčové slovo, ale na druhou stranu to ani nepřehánějte. U jednoho stačí zmínit jen jedno keywords. Obdobně si počínejte u titulku (title).